OTVOREN: 04.02.2025 - 31.12.2026.
Predmet Poziva je omogućiti MSP-ovima povećanje konkurentnosti ocjenjivanjem sukladnosti i certifikacijom proizvoda, usluga ili procesa u skladu sa zahtjevima međunarodno priznatih norma ili certifikacijskih shema.
BESPOVRATNA SREDSTVA
Uz ukupno raspoloživih 20.000.000 EUR, minimalni iznos bespovratne potpore po prijavitelju iznosi 3.000 EUR, dok maksimalni iznos bespovratne potpore iznosi 150.000 EUR.
Intenzitet potpore:
- do 75% prihvatljivih troškova za mikro i mala poduzeća
- do 55% prihvatljivih troškova za srednja poduzeća
Prijavitelj može podnijeti više prijava po ovom Pozivu, ali ne istovremeno! Novu prijavu može podnijeti nakon što mu je prethodni projektni prijedlog isključen ili je u odnosu na njega potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.
PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
- Pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik (udruge ili dobrotvorne organizacije nisu prihvatljivi prijavitelji);
- Prijavitelj mora imati barem jednu zaposlenu osobu na temelju sati rada u posljednjoj financijskoj godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke;
- Prijavitelj mora biti registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje 12 mjeseci prije predaje projektnog prijedloga;
- U trenutku podnošenja projektnog prijedloga prijavitelj mora biti registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojima se provode projektne aktivnosti;
- Ako prijavitelj u trenutku podnošenja projektnog prijedloga nema poslovni nastan (registriranu poslovnu jedinicu ili podružnicu) na području Republike Hrvatske, istu mora registrirati najkasnije do trenutka isplate potpore;
- Prijavitelj mora dokazat pozitivan EBITDA (poslovni prihod - poslovni rashod + amortizacija) prema GFI-POD za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke ili u slučaju da se poslovne knjige vode sukladno Zakonu o porezu na dohodak, prijavitelj ne smije imati iskazan gubitak prema DOH obrascu.
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
Projektni prijedlog mora sadržavati minimalno jednu od navedenih aktivnosti:
- Certificiranje proizvoda, usluge ili procesa od strane akreditiranog tijela - obuhvaća sve radnje u okviru postupka ocjenjivanja sukladnosti s određenom normom ili specifikacijom
- Certificiranje sustava upravljanja od strane tijela akreditiranog za uvođenje sustava upravljanja poslovnim procesima i kvalitetom:
- ulaganja u pripremu, uvođenje i certificiranje sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima međunarodno priznatih normi za sustave upravljanja ili iz područja usluga (ISO)
- ulaganja u pripremu, uvođenje i certificiranje sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima tržišno priznatih certifikacijskih shema (poput FSC i/ili PEFC certifikacija, BRC norme, KOSHER, HALAL, EU Ecolabel certifikat (prihvatljiv trošak izrada elaborata za EU Ecolabel certifikat) i sl.).
Predviđeno trajanje provedbe Projekta nije duže od 18 mjeseci od dana potpisivanja Ugovora.
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI
1. Certificiranje proizvoda, usluga ili procesa:
- troškovi pripreme propisane tehničke dokumentacije (tehnička datoteka koja prati spis) ukoliko istu priprema vanjski pružatelj usluge izrade tehničke dokumentacije
- troškovi prijevoda tehničke dokumentacije na strani jezik, ukoliko je neophodno za ocjenjivanje sukladnosti
- troškovi ocjenjivanja sukladnosti proizvoda, usluga, procesa (ispitivanje, pregled, certifikacija, mjerenje, umjeravanje) od strane akreditiranog tijela za ocjenu sukladnosti
- troškovi postupka ocjene sukladnosti proizvoda, usluga, procesa i izdavanje isprava o sukladnosti (na primjer: izvještaj o ispitivanju, certifikat, potvrda o sukladnosti, potvrda o pregledu, izjava o svojstvima) od strane akreditiranog tijela za ocjenu sukladnosti
- neizravni troškovi koji uključuju: troškove transporta proizvoda do akreditiranog tijela za ocjenjivanje sukladnosti, troškove nabave (kupnje) norma, troškove promidžbe i vidljivosti projekta, troškove provedbe horizontalnih aktivnosti, troškove pripreme projektnog prijedloga.
2. Certificiranje sustava upravljanja
- troškovi savjetodavnih usluga nužni za uvođenje sustava upravljanja kojim će se omogućiti stjecanje certifikata (snimak stanja, definicija projekta, model sustava i postavljanje ciljeva, izrada dokumentacije i ispunjenje preduvjeta za uvođenje sustava upravljanja),
- troškovi edukacije djelatnika neophodni za uvođenje sustava upravljanja koji je/su predmet projektnog prijedloga
- troškovi certificiranja sustava upravljanja poslovnim procesima i kvalitetom od strane akreditiranog tijela
- neizravni troškovi koji uključuju: troškove nabave (kupnje) norma (uz iznimku norme za EU Ecolabel certifikat za koju je prihvatljiv samo trošak izrada elaborata za EU Ecolabel certifikat), troškove promidžbe i vidljivosti projekta, troškove horizontalnih aktivnosti, troškove pripreme projektnog prijedloga.
Nisu prihvatljivi troškovi povezani s aktivnostima recertifikacije postojećih normi i certifikata, troškovi vezani za održavanje postojeće isprave o sukladnosti proizvoda, usluga, procesa, troškovi vezani za održavanje postojećeg certifikata, troškovi održavanja normi za sustave upravljanja i procesa, troškovi uvođenja znakova kvalitete, troškovi uvođenja sustava HACCAP-a.
DJELATNOSTI KOJE NISU PRIHVATLJIVE ZA SUFINANCIRANJE:
- Poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68);
- Djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92);
- Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
- Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
- Trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 61/23, 50/24);
- Trgovine na veliko i malo (NKD oznake: 45, 46 i 47);
- Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti (NKD oznaka 91);
- Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti (NKD oznaka 93);
- Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
- Ako se prednost daje uporabi domaćih proizvoda ili usluga u odnosu na uvozne;
- Primarna poljoprivredna proizvodnja
- Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture
- Prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture, ako je iznos potpore utvrđen na temelju cijene ili količine kupljenih proizvoda ili proizvoda stavljenih na tržište
- Prijaviteljima koji djeluju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda (u određenima slučajevima)
- Djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, konkretno potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavljanjem i radom distribucijske mreže ili drugim tekućim rashodima povezanima s djelatnošću izvoza
Napomena: prijave se podnose od 04.02.2025. godine do iskorištenja raspoloživih sredstava, a najkasnije do 31.12.2026. godine te se ocjenjuju redoslijedom zaprimanja.
Za više informacija obratite se s povjerenjem.